Megalopolis fragmanı Coppola’nın geçmişte yaptığı işlerin çok sayıda ünlü eleştirmence yerden yere vurulmasıyla başladı.
Fragmanda, The New Yorker’dan Pauline Kael’in “The Godfather ‘a ilişkin eleştirilerinden yapılan alıntılarda, filmin ’sanatsallığıyla küçüldüğü”, Village Voice’tan Andrew Sarris’in ise “özensiz, kendini beğenmiş bir film” olduğu eleştirileri yer alıyor.
Roger Ebert, John Simon, Stanley Kauffmann, Vincent Canby ve Rex Reed gibi eleştirmenlerden yapılan diğer alıntılar da benzer şekilde ekrana yansıyor ve Coppola’nın “Apocalypse Now” gibi başyapıtlar üzerindeki çalışmalarına sert eleştiriler getiriyor. Buradaki fikir, bu filmlerin zamanın testinden geçtiğidir – ilk tepkileri o kadar da değil. Cannes’da prömiyerini yapan “Megalopolis” pek çok eleştirmen tarafından hoşgörüsüz ve karışık bulunarak reddedildi. Yeni fragman, Coppola’nın son filmini, ünlü yönetmenin öncülleri gibi iyi yaşlanacak bir sanat eseri olarak konumlandırmayı amaçlıyor.
Alıntıların Nereden Yapıldığı Belli Değil
Vulture tarafından işaret edildiği ve Variety tarafından doğrulandığı üzere, bu ifadelerin hiçbiri hikayelerin çevrimiçi versiyonlarında bulunmuyor. Alıntıların nereden yapıldığı da şu an için belli değil. Ebert’in “Dracula ‘yı ’stilin öze karşı zaferi” olarak nitelendirdiği alıntı aslında 1989 tarihli “Batman” eleştirisinden alınmıştır.
Variety’den Owen Gleiberman’ın 1992 yapımı “Bram Stoker’s Dracula” filmini “güzel bir karmaşa” olarak nitelendirdiği ve filmin gösterime girdiği dönemde çalıştığı Entertainment Weekly için filmi değerlendirirken “saçmalığını” vurguladığı yanlış bir şekilde aktarılıyor.
Gleiberman fragmandaki alıntılarla ilgili olarak şöyle konuştu:
“Eleştirmenlerden hoşlanmayan insanlardan biri olsanız bile, ağzımıza laf alınmasını hak etmiyoruz. Öte yandan, tüm bu yaşananların en önemsiz skandalı, ‘Megalopolis’ fragmanının tamamının yanlış bir anlatı üzerine inşa edilmiş olması. Eleştirmenler ‘The Godfather’a bayıldı. Ve ‘Apocalypse Now’ bölücü olmasına rağmen, çok önemli eleştirel destek aldı. ‘Bram Stoker’s Dracula’ için ‘güzel bir karmaşa’ dememe gelince, keşke öyle deseydim! O filmle ilgili olarak şimdi kulağa hoş geliyor.”
Fragmanda adı geçen bazı eleştirmenler Coppola’nın ilk işlerinden gerçekten nefret ediyorlardı. Örneğin Reed, “Apocalypse Now” için “gösterişçi bir saçmalık” demişti.
“Megalopolis “e gelince, gerçekten de eleştirmenlerce yeniden değerlendirilmeye değer olabilir.
Variety’den Peter Debruge eleştirisinde filme olumsuz yaklaşarak, “efsanevi yönetmenin sanatla ilişkisi üzerine son derece kişisel ama özensiz bir alegori inşa ettiğini” yazdı ve ekledi: “21. yüzyıl Hollywood serilerinin paha biçilmez aracı olan dünya inşası onun ilgi alanına girmiyor olabilir.”
Megalopolis Vizyon Tarihi
“Megalopolis” 27 Eylül’de ABD sinemalarında gösterime giriyor.