Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Kategoriler
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İkinci El Otomobil Piyasasında İbre Terse Döndü

İkinci el otomobil piyasasında,

İkinci el otomobil piyasasında, sıfır otomobil fiyatlarındaki hareketliliğe bağlı olarak düşüş başladı. Sektör temsilcileri tarafından yapılan açıklamalarda 7 Temmuz itibariyle yürürlüğe girecek yönetmeliğe dikkat çekildi. Genel Güvenlik Yönetmeliği olarak adlandırılan yeni yönetmelik ile araçların piyasaya sunulmasında yeni şartlar aranacak. Bu nedenle de sıfır araç kampanyaları ile stoklar eritilmeye başlandı. Düzenleme öncesinde ellerindeki araçları çıkarmak isteyen bayiler, kampanya üzerine kampanya yaparken 200.000 TL’ye kadar da indirim uyguluyor.

İkinci El Otomobil Fiyatları Düşüyor

Genel Güvenlik Yönetmeliği (GSR II) kapsamında piyasaya yeni sürülecek araçlarda pek çok yeni özelliğin yer alması gerekiyor. Araç stoku fazla olan bayiler satış yolunu tercih ederek araçları ellerinden çıkarmak istiyor. 2023 yılında 1 milyon 232 bin 635 araç satışı ile rekor kırılmıştı. Bu yıl ise araç fiyatlarındaki artış nedeniyle hareketlilik yavaş seyrediyor. Arz -talep dengesindeki bozukluklar nedeniyle zorlu geçen yılların ardından otomotiv piyasasında fiyatlar da engel teşkil ediyor.

Otomobil fiyatlarıyla ilgili yapılan son değerlendirmelerde ise dengelenmenin başladığına vurgu yapıldı. Aşırı artış kaydeden sıfır araç fiyatları, ikinci el araç fiyatlarının da artmasına neden olmuştu. Bu durum araç alacak kişiler için sorun teşkil ederken aynı zamanda piyasadaki hareketliliğin de durmasına yol açmıştı. Ancak sektör temsilcileri tarafından yapılan son dakika açıklamalarında dengelenme ile fiyatların normal seyrine geri çekilmeye başladığına dikkat çekildi.

Arka planda araç ve ön planda araç anahtarını teslim eden kişiler
İkinci El Otomobil Piyasasında İbre Terse Döndü

7 Temmuz Sonrası Neler Zorunlu Olacak?

7 Temmuz 2024 tarihi itibariyle araçların onayında yer alması gereken regülasyonlar şöyle;

  • ECE R137 – Önden geniş çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R135 – Yandan Direğe Çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R34 – Arkadan Çarpma (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R159 – Yaya ve bisikletli çarpışma uyarısı (M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R151 – Kör Nokta Bilgi Sistemi (M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R158 – Geri Manevrada Algılama (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • EU 2021/646 -Acil Durum Şeritte Tutma Sistemi (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R152 – Hafif hizmet araçlarında gelişmiş acil frenleme (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R141 – Lastik basıncı izleme sistemi – (M1-M2-M3-N1-N2-N3-O3-O4 Kategorisi Araçlar)
  • EU 2021/1958 – Akıllı Hız Asistanı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R48 – Acil Duruş Sinyali – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • EU 2021/1243 – Alkol Kilidi Kurulum Kolaylığı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • EU 2021/1341 – Sürücü dalgınlık ve dikkat uyarı – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R157 – Sürücü müsaitliği/uygunluğu izleme sistemi – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • EU 2022/545 veya ECE R160 – (M1-N1 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R157 – Sürücü kontrolünün yerine geçen sistemler – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R157 – Araca, aracın durumu ve çevresi hakkında bilgi sağlayan sistemler – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • Regülasyon Belli Değildir – Konvoy Sürüşü (Platooning) – (M2-M3-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • Regülasyon Belli Değildir – Diğer yol kullanıcılarına güvenlik bilgileri sağlamaya yönelik sistemler – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)
  • ECE R155 – Siber Saldırılara Karşı Koruma – (M1-M2-M3-N1-N2-N3 Kategorisi Araçlar)